Only is not lonely

f:id:hitorigurashi2007:20141130050730j:plain


A week has passed since I came to London. At first, I was so nervous but I'm fine now. Thanks for your message, Hanchan. I was so happy to receive your message, and I cried to read it.


It was a sunny day today. I think it's rare in London. I went sightseeing by myself. I walked long distance so I'm tired now, haha. I thought a lot of things today. For example, about my friends in japan, my family, and my past days. I felt like alone, but it wasn't bad for me. Now I'm thinking that I want to become a person who always don't afraid loneliness.


There are a lot of urban people in my school. I was worried that I couldn't make new friends. The first day, I belonged a high level class. But I couldn't speak and listening absolutely. So next day I changed my class. In the class, I made a new friend. Her name is Francesca, she is from Italy. She is younger than me, but very friendly and kindness. She took me to go sightseeing after school, and introduced me her friend. 


My school days will be over soon. I'll try to study hard and enjoy everyday...


ロンドンに来てから一週間が経ちました。最初の3日間くらいが本当に辛かったです。メールくれて本当にありがとう。都会の中にある学校なので、ギャルANDヤンキーみたいな人が多く、実は今だに馴染めていないのですが、あと一週間しかないのでしっかりと授業を頑張りたい。初日はペーパーテストの結果が良かったせいで高校生レベルのクラスに入れられ、周りのみんながmy opinionを語る中、先生の言っていることすら聞き取れなくて泣きそうでした。


ホームステイ先の家族は学生を受け入れるのに慣れていて、ビジネスライクな感じですが気楽でとても良いです。何よりジャマイカの人たちは日常的にお米や魚を食べるようで、ご飯が本当に美味しい。ドイツに旅行した時は毎日サンドイッチだったからニキビがすごかったんだけど、ロンドンではそんなこともありません。


今日は土曜日だったのでひとりで観光に行きました。ホストファミリーには見栄を張って友達と観光してくる!と言ったけど、実はひとりでした、、笑   でも今日はひとりになりたかったんです。


というわけでロンドンに来る前からずっと行きたかった英国図書館と、ついでに世界遺産のロンドン塔を見てきました。ロンドン塔はついでと言うには勿体無い、一目見て、そりゃ世界遺産だわと思えるくらいには素晴らしかった。感動でちょっとウルッときました。英国図書館はシェイクスピア関連の展示があったのとグッズ目当てで。こちらも楽しかったです。ただ母親に買おうと思っていた書籍を入れるエコバッグが、言うほど頑丈でなく、これではダメだなと思い諦めた。他の美術館で買えますように。


珍しく太陽が顔を出した1日で、西日を受けたテムズ川が永遠を感じさせるように輝いていた。明日死ぬとしても、わたしはわたしでいたいし、わたしでしかいられないのだと。本当にいろいろなことを考えた1日だった。